کد مطلب:276081 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:500

فزونی دامها
هنگامی كه در جهان فزونی گیاه باشد، فزونی دامها نیز به



[ صفحه 50]



وجود می آید كه در احادیث به این فزونی تصریح شده است: یخرج فی آخر امتی المهدی یسقیه الله الغیث و تخرج الارض نباتها و یعطی المال صحاحا و تكثر الماشیه و تعظم الامه. [1] .

در پایان امت من (آخر الزمان) مهدی (ع) خارج می شود كه خداوند با باران رحمتش او را سیراب می كند، زمین گیاهش را می رویاند، ثروت به طور مساوی تقسیم می گردد، دام در جهان افزون می شود و امت اسلامی با عظمت می گردد.

اصلاح مزاحمتها و رفع نقصانها

در دنیای كنونی، ما شاهد هستیم كه مردم به اشكال مختلف برای یك دیگر مزاحمت ایجاد می كند، اما در دوران با شكوه حكومت ولی الله الاعظم تمام مزاحمتها به هر شكلی كه باشد، از بین می رود. در دهها حدیث به نمونه هایی از این اقدامات اصلاحی اشاره شده است كه ما در اینجا به بیان یك نمونه بسنده می كنیم: و وسع الطریق الاعظم و كسر كل جناح خارج فی الطریق و ابطل الكنف و المازیب الی الطرقات و لا یترك بدعه الا ازالها و لا سنه الا اقامها. [2] .



[ صفحه 51]



راههای اصلی را توسعه می دهد، بالكونهایی را كه به داخل جاده ها [و خیابانها] آمده بر می دارد و ناودانهایی را كه به كوچه ها می ریزد از بین می برد. هیچ بدعتی نمی ماند جز اینكه از بین می برد و هیچ سنتی نمی ماند مگر اینكه بر پا می دارد. راستی چه شیرین است زندگی در زیر سایه اش و در زمان حضورش. در خاتمه این بحث دست به دعا بر می داریم و می گوییم: پروردگارا، لباس فرج را بر اندام زیبای دلربایش بپوشان و دل نازنینش را با بشارت ظهورش مسرور فرما و توفیق دیدار جمال ملكوتیش را با عافیت نصیب گردان بمنك و كرمك یا ارحم الراحمین.



[ صفحه 52]




[1] تاريخ ما بعد الظهور، ص 774.

[2] ارشاد مفيد، ص 365.